Úvod Mapa webu Kontakty EN

Jan Ringoš, Tringi.TRIMCORE.cz

Vývoj a programování  »  Archív  » 

Tau Controls

Malá knihovna ovládacích prvků určených k použití v nestandardních Windows API aplikacích. Za pomocí Tau Controls snadno vytvoříte rozhraní s hackerským stylem. Prvky je možné přímo nahradit standardní tlačítka, zaškrtávací políčka, a další. Používá je konfigurační dialog spořiče The Matrix Trilogy screensaver.

Stáhnout

Stáhnout: TauCtrl.zip

Zdrojové kódy knihovny jako ZIP balíček. Verze 1
Velikost souboru: 30 kB

Dostupné ovládací prvky

  • BButton
    Ovládací prvek se chová téměř jako běžné tlačítko (ale je nutné testovat notifikační kód), ale s tím, že nezobrazuje text ale grafiku. Jednoduše mu přiřadíte 3 bitmapy (neaktivní, mouseover, clicked) a stylové tlačítko je na světě.
  • MSStatic
    Jedná se o téměř obvyklý statický text, avšak s možností naplnění několika různými texty, které je pak možné jedinou zprávou přepínat.
  • TauButton
    Jedná se o běžné tlačítko s textem reagující animací na přechod myši a kliknutí.
  • TauDivider
    Jednoduchý, stylem odpovídající, oddělovač použitelný jak horizontálně tak vertikálně.
  • TauEdit
    Běžné editační pole doplněné rámečkem.
  • TauCheck
    Animované zaškrtávací tlačítko. Obsahuje animace reagující na přechod myši i kliknutí.
  • TauIndex
    Vertikální prvek určený k indexaci řádků, kdy některý může být aktivní.
  • TauList
    Nahrazuje vertikální ListBox. Určen pro tvorbu seznamů.
  • TauTickControl
    Prvek podobný TrackBaru. Může být vertikální i horizontální a obsahuje několik různých stylů pro řešení různého problému.
  • TauTitle
    O zajímavý efekt doplněný jednoduchý text. Vhodný především pro nadpisy oken.
  • TauVU
    Neuživatelský indikátor 10-ti úrovní, původně vyvinut pro indikace vybuzení zvuku. Je možné jej použít ale pro cokoliv.

Použití

Použití knihovny je v zásadě triviální. Při inicializaci programu je třeba zavolat inicializační funkce používaných prvků. Ty je možné zjistit z hlavičkových souborů a mají formát Init[název prvku]Control(). Parametr funkce je handle instance aplikace, ale v současné době je bezpečné jej ignorovat a předat NULL. Pomocí CreateWindow vytvoříme prvek jako obvykle, ale specifikujeme třídu prvku, který chceme použít. Tedy lépe konstantu definovanou v hlavičkovém souboru, obvykle vypadají takto: [název prvky]_CLASS. Funkcí CreateWindow můžeme navíc specifikovat některý z dalších stylů, nabízí-li prvek nějaké. Voláme funkci SendMessage a prvku pošleme potřebné informace jako font apod. V proceduře okna pak odchytáváme zprávy, které prvek posílá, viz zdrojové kódy.

Před použitím prvků doporučuji podívat se do zdrojových kódů, jaké zprávy prvek posílá. Mnoho z nich posílá také zprávy při přechodu myši atd.

Prvky jsou použity v konfiguračním dialogu spořiče The Matrix Trilogy Screensaver

Licence

Tau Controls je svobodný a otevřený software, dostupný i se zdrojovými kódy pod zlib licencí.
Pro podrobný text licence a další informace přejděte na zlib Licence.

Důležité upozornění: Archivováno a vývoj ukončen

Tau Controls je zde již pouze archivován.
K tomuto software není k dispozici podpora, dokumentace ani žádné další podrobnosti.

portfolio, knihovna programů, nástrojů a zajímavého software