Úvod Mapa webu Kontakty EN

Jan Ringoš, Tringi.TRIMCORE.cz

Vývoj a programování  »  Pozastavené projekty  » 

Bezejmenná RTS

Hratelné technologické demo herního engine pro Real-Time Strategické (RTS) hry. Vyvinuto v C++, pro grafiku použito OpenGL. Projekt je pro nedostatek času dočasně pozastavený.

Stáhnout

Stáhnout: WiredBattle.zip

ZIP balíček s demem. Verze 0.3.0.3567
Velikost souboru: 0,7 MB

Podrobnosti

Soubory v balíčku předvádí přednastavenou a relativně obvyklou strategickou simulaci tankové bitvy. Každý tank je možné ovládat zvlášť ačkoliv všechny mají určitou úroveň bojové inteligence. Jako ve všech RTS je i zde řada budov, které mají každá strategický význam.

Ovšem pozor, toto je pouze předvedení herního engine, nikoliv plnohodnotná hra. Chybí zde většina grafiky, zvuk a vyšší umělá inteligence. Aktuální herní prostředí také nepředkládá ani nevyhodnocuje žádný cíl mise. Tato předváděcí verze navíc, aniž by to bylo uvedeno v definici levelu, automaticky generuje okolo dvou set nepřátelských tanků.

Ovládání

Herní demo se ovládá především myší:

  • Levé tlačítko myši vybere tank nebo budovu. Je-li vybráno, zvolí cíl pohybu nebo cíl útoku.
  • Pravé tlačíko myši zruší výběr.
  • Kolečkem myši lze přiblížit nebo oddálit pohled na bojiště.
  • Držením stisknutého kolečka myši a pohybem lez pohled na bojiště otočit.


Výchozí ovládání klávesicí:

  • Pause - pozastaví nebo obnoví hru
  • F8 - zobrazí údaj o FPS
  • TAB - skryje nebo zobrazí ovládací rozhraní
  • Scroll-Lock - zakáže nebo znova povolí posouvání myší u okraje obrazovky
  • * - nastaví výchozí zoom
  • / - nastaví výchozí směr pohledu
  • ALT - zobrazí cílové body a směr pohybu jednotlivých tanků a umožní kliknutím naplánovat cestu
  • X/C - režim shluknutí nebo rozprchnutí pro více jednotek

Nastavení, Grafika, Skriptování a Herní parametry

Velké množství z parametrů engine a téměř všechny herní parametry lze konfigurovat v následujících XML souborech:

  • data/config.xml - základní parametry okna hry a ovládání
  • data/callsigns.xml - názvy pro jednotlivé skupiny jednotek
  • data/colordef.xml - názvy a hodnoty barev používaných v jiných skriptech
  • data/constants.xml - herní parametry zbraní, munice, brnění, tanků, věží, budov a dalšího
  • data/drawings.xml - seznam XML grafiky pro jednotlivé objekty
  • data/fonts.xml - definice písem pro uživatelské rozhraní
  • data/keydef.xml - přiřazení klávesnice
  • data/particles.xml - definice částicových systémů, tedy prakticky všech prozatimních efektů
  • data/texts.xml - textové řetězce použité ve hře a v uživatelském rozhraní
  • data/level/level0.xml - skript prostředí načtený po spuštění tohoto dema
  • data/graphics/*/*.xml - XML grafika, náhradní dočasné vektorové grafické reprezentace pro herní objekty

Systémové nároky

  • Windows 2000 nebo novější
  • 800 MHz CPU nebo rychlejší procesor
  • 64 MB paměti RAM
  • 2 MB volného místa na disku

Licence

Toto demo je poskytováno jako Freeware.
Pro podrobný text licence přejděte na Freeware licence.

Upozornění a známé problémy

  • Na Windows Vista engine občas znenadání havaruje v knihovně nvoglv32.dll. Obvykle stačí aktualizovat ovladače grafické karty a/nebo pro proces povolit DEP (Data Execution Prevention).
portfolio, knihovna programů, nástrojů a zajímavého software